Försäkringsvillkor >
Frågor & svar >
English
Så här går det till >
Anmäl skada >
English
 
 
Anmäl skada.
 
 
 
Råkat ut för en skada?

Oavsett om din produkt har skadats, blivit stulen eller försvunnit på annat sätt är det enklast att göra din skadeanmälan här. Du bör göra en anmälan så snart som möjligt, men senast inom tolv månader från det att du fick kännedom om skadan.

Så här gör du.

Kontrollera att du har en 3Försäkring på produkten du avser att anmäla skada på. Det kan du göra på Mitt3 eller på din senaste abonnemangsfaktura.
  • Läs villkoren – täcker försäkringen skadan?
  • Är produkten stulen eller förlorad, tänk på att:
    • Spärra produktens IMEI-nr* och abonnemanget hos 3s kundservice**
    • Gör en polisanmälan och uppge IMEI-nr tillsammans med ett utförligt händelseförlopp. Tänk på att spara ner polisanmälan som en PDF för att enkelt kunna bifoga den vid din skadeanmälan.
  • Gör din anmälan via formuläret till höger.



* IMEI-nr är produktens unika identifikationskod. Den kan du få fram genom att skriva in *#06# i telefonen. Identifikationskoden finns också på originalkartongen samt på kvittot. I vissa fall kan det även stå på baksidan av telefonen eller surfplattan.

**IMEI-nummer och abonnemang spärrar du hos 3s Kundservice. Privatkund: 0771-735 300 | Företagskund 0771-735 311.

Personnummer (ååååmmddnnnn)
Gatuadress
För- och efternamn
Postnummer
Postort
Användare (Om annan än anmälaren)
Relation
Telefonnummer dagtid
E-postadress
Repetera e-post

Skadad produkt.

Kontrollera att du har en giltig försäkring för den produkt du avser att anmäla en skada på. Detta kan du göra på Mitt3 eller på din senaste abonnemangsfaktura. Notera att om du ska anmäla förlust eller stöld, måste du först göra en polisanmälan.

Typ av skada
Fabrikat
IMEI-nummer (15 siffror utan skiljetecken)
Modell


Appleprodukter: För att vi skall kunna hantera ditt ärende måste du stänga av funktionen ”Hitta min iPhone” i din telefon. Så här gör du för att stänga av funktionen ”Hitta min iPhone” i din telefon.

Om du inte kommer åt ditt Apple-ID kan du även kontakta Apple kundtjänst på telefonnummer 020-120 99 71. Telefonerna är bemannade måndag-fredag 09.00 - 19.00.

Så här gör du från din telefon.

1. Gå in på ”Inställningar”.
2. Klicka på ditt namn.
3. Scrolla ner till listan på enheter kopplade till ditt konto, välj enheten som ska kopplas bort.
4. Tryck på ”Ta bort från kontot”.

Fungerar inte din telefon eller skärmen på din telefon, kan du göra detta från en dator, gör så här:

1. Gå till www.icloud.com
2. Logga in med ditt Apple-ID (Samma inlogg som används i App Store)
3. Välj "hitta min iPhone"
4. Efter detta kommer du komma till en karta, längst upp på denna sida finns en flik som heter ”Alla enheter” klicka på den.
5. Välj den enhet som ska tas bort.
6. Tryck på ”ta bort från kontot”.


Händelseförlopp.

En förutsättning för att du ska kunna få ersättning är att tidpunkten för när skadan inträffade kan specificeras, skadehändelsen beskrivas och platsen för skadan bestämmas.