Försäkringsvillkor >
Frågor & svar >
English
Så här går det till >
Anmäl skada >
English
 
 
Så här går det till.
 
 
 
  • Anmäl

    Steg 1.

    Gör din skadeanmälan enkelt här på 3forsakring.se. En bekräftelse av din anmälan skickas till din e-postadress. Är din produkt stulen eller förlorad, behöver du först göra en polisanmälan.

  • Stulen, förlorad eller skadad

    Steg 2.

    Din skadeanmälan hanteras och du får besked inom 3 arbetsdagar. Kom ihåg att anteckna ditt skadereferensnummer.

  • Reparation

    Steg 3.

    Om din produkt ska repareras:

    Lämna in produkten i en 3butik där den skickas vidare till en verkstad. Vid reparation betalar du din självrisk till verkstan via en betallänk som skickas till dig per mail. Reparationen påbörjas när självrisken är betald.

    • Så här gör du om du inte har en 3butik i närheten:

       
      Kontakta 3s Kundservice. Som privatkund ringer du 0771-735 300. Är du företagskund ringer du istället 0771-735 311. Du kan också ringa 300 från din 3Mobil.

      Emballage och fraktsedel skickas direkt hem till dig.

      Så här gör du för att skicka in din produkt:

      • Kontrollera checklistan i följebrevet. Ska du reparera en iPhone/iPad med mjukvaran iOS7 eller senare? Glöm inte att stänga av ’Hitta min iPhone’.
      • Signera inlämningskvittot och behåll ett exemplar själv.
      • Lägg produkten i emballaget och skicka in produkten.

       

      När din produkt är reparerad skickas den hem till dig via postförskott. En reparation tar ca 14 dagar från det att du skickar in din produkt. Du får ett SMS när ditt paket har skickats.

  • Hämta ut i 3Butik

    Steg 4.

    Få tillbaka din produkt

    Du hämtar ut din produkt i 3butiken du lämnade in den till. Om ditt ärende avsåg stöld/förlust eller om din produkt av någon anledning inte gick att reparera betalar du din självrisk i 3butiken.

    • Så här gör du om du inte har en 3butik i närheten:

       
      Om du inte har en butik i närheten kan du få din produkt levererad hem till dig. För att du ska kunna få din produkt måste du först ha betalat din självrisk.

      Så gör du för att få din produkt hemskickad:

      Du kontaktar Aon, vår försäkringspartner på telefonnummer 08-697 43 33 och talar om att du har fått ett godkännande men har ingen 3butik i närheten och att du därför önskar få din produkt hemskickad.

      • Aon skapar en faktura på din självrisk och mailar den till dig.
      • När Aon registrerat din betalning läggs en order på en ny produkt som skickas till den adress du uppgav i din skadeanmälan.

       

      Observera att vi endast levererar till adresser inom Sverige.

Kontakta 3Försäkring.

Öppettider vardagar: 08:30 - 17:00
Ring oss: 08 697 43 33
Maila oss: tre@aon.se
Garanti.

Tänk på att din produkt även omfattas av en garanti. Garantitiden varierar mellan ett och två år vilket framgår garantisedeln som följde med din produkt. Observera att garantin inte omfattar skador som uppkommit genom normalt slitage, yttre skador eller felaktigt bruk.